
Regulamin
1.WSTĘP
1.1. Właścicielem sklepu internetowego działającego pod adresami internetowymi kokonhome.pl (zwanym dalej Sklepem) jest: Lilla Lach ul.Radoszowska 108/11 41-707 Ruda Śląska wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki,
NIP 6411442748,
REGON 273758314,
adres poczty elektronicznej: kokonhome@kokonhome.pl, numer telefonu: +48 32 7402823 (opłata jak za połączenie standardowe - wg. cennika właściwego operatora) zwany dalej Firmą.
1.2. Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.
1.3. Nabywcą towarów, oferowanych w Sklepie jest pełnoletnia osoba fizyczna lub firma, zwana dalej Klientem.
2. OFERTA
2.1. Przedmiotem transakcji są produkty wymienione w ofercie Sklepu w chwili składania zamówienia.
2.2. Ceny produktów znajdujących się w ofercie Sklepu są podane w złotówkach i zawierają podatek VAT.
2.3. Ceną wiążącą jest cena podana w Sklepie przy danym towarze w chwili składania zamówienia. Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w cenach towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji i promocyjnych na stronach Sklepu, bądź prowadzania w nich zmian.
3. ZAMÓWIENIE
3.1. Warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe złożenie zamówienia.
3.2. Zamówienie może zostać złożone przez stronę kokonhome.pl.
3.3. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma e-mail z prośbą o potwierdzenie zamówienia. Dodatkowo pracownik Sklepu może kontaktować się z Klientem w celu potwierdzenia zamówienia przez telefon.
3.4. Zamówienie zostanie przyjęte do realizacji tylko wówczas, jeśli Klient dokona jego potwierdzenia zgodnie z instrukcją. W przypadku braku potwierdzenia zamówienia w ciągu 7 dni zamówienie zostanie anulowane.
3.5. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieścisłości w treści potwierdzenia przyjęcia zamówienia, należy skontaktować się ze sklepem przy pomocy poczty elektronicznej pod adresem kokonhome@kokonhome.pl
3.6. W przypadku braku w magazynie części produktów objętych zamówieniem Klienta, Sklep wysyła do klienta wiadomość, na adres e-mail Klienta, wskazany w formularzu zamówieniowym, z informacją, jaki towar i w jakich terminach jest dostępny. Wiadomość zawiera także prośbę o podjęcie przez Klienta decyzji, dotyczącej dalszego postępowania w sprawie zamówienia. W takiej sytuacji Klient może: a) zrezygnować z realizacji zamówienia w całości; b) wyrazić zgodę na wydłużenie czasu oczekiwania na realizację całego zamówienia; c) wyrazić zgodę na podzielenie zamówienia na kilka paczek.
3.7. Zamówienia złożone w soboty oraz w niedziele i święta, obsługiwane będą pierwszego dnia roboczego, czyli w poniedziałek.
3.8. Przyjęcie do realizacji zamówienia rozpoczyna się:
a) w przypadku zamówień płatnych przy odbiorze - po tym, jak do sklepu dotrze od Klienta e-mail z potwierdzeniem złożonego zamówienia;
b) w przypadku zamówień płatnych przelewem - po zaksięgowaniu środków na koncie bankowym Sklepu (okres oczekiwana na wpłatę 5 dni roboczych)
3.9. Sklep zastrzega sobie prawo do: a) anulowania zamówień jeżeli formularz zamówienia został nieprawidłowo wypełniony; b) odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości.
3.10. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
3.11. Do każdego zamówienia Sklep wystawia paragon lub, na życzenie Klienta, fakturę VAT. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT wymagane jest powiadomienie o tym sklepu drogą mailową lub telefoniczną oraz podanie danych firmy wraz z NIP. Paragony oraz faktury wystawiane są w chwili, gdy wszystkie zamówione przez Klienta towary są skompletowane i gotowe do wysyłki.
3.12. Zmiany w wysyłce, rezygnacje z zamówienia możliwe są poprzez kontakt ze Sklepem pod adresem kokonhome@kokonhome.pl
3.13. Klient może wycofać złożone zamówienie jedynie e-mailem pod adresem kokonhome@kokonhome.pl Klient nie może anulować zamówienia, które już zostało wysłane.
4. DOSTAWA
4.1. Zakupione towary dostarczane są pod adres wskazany w formularzu zamówienia.
4.2. Wysyłka zakupionych towarów możliwa jest za pośrednictwem firmy kurierskiej oraz za pośrednictwem Paczkomatów InPost.
Ważne - Zgodnie z zapisem, który znajduje się w poradniku InPost Zasady przygotowania i pakowania przesyłek InPost - "Przewóz artykułów szklanych i ceramicznych jest zakazany w sieci InPost." - link do poradnika
W związku z tym szklane i ceramiczne towary będą wysyłane paczkomatem InPost wyłącznie na odpowiedzilność klienta. W przypadku uszkodzenia towaru klient nie ma podstaw domagania się roszczeń finansowych ze strony sklepu Kokon Home.
4.3. Koszty dostawy:
a) W przypadku zamówień o wartości do 300 zł, koszt wysyłki jest podany w zamówieniu;
b) W przypadku zamówień o wartości przekraczającej 300 zł i przedpłacie na konto bankowe - wysyłka na terenie Polski jest darmowa.
4.4. Czas realizacji zamówienia: Z reguły zamówienia są realizowane w ciągu 48 h w dniach roboczych. W przypadku kiedy mamy większą ilość zamówień do zrealizowania, termin dostawy może ulec wydłużeniu. To szczególnie dotyczy okresu przedświątecznego.
4.5. Brak paczki. Klient ma obowiązek skontaktować się ze Sklepem jeżeli paczka nie została do niego doręczona w ciągu 2 dni roboczych od daty nadania. Klient, który tego nie zrobi będzie, w przypadku zwrotu takiej paczki do Sklepu, obciążony kosztami przesłania.
4.6. Odmowy przyjęcia paczki. W przypadku bezpodstawnej odmowy przyjęcia zamówionej i nieuszkodzonej przesyłki przez Klienta, zamówiony towar wraca do Sklepu, a Klient zostanie obciążony kosztami przesłania oraz opłaty manipulacyjnej w wysokości 25% wartości dokonanych zakupów.
4.7. OBOWIĄZEK odebrania przesyłki
a) Z chwilą dokonania zakupu przez klienta w sklepie internetowym, dokładniej z kliknięciem przycisku oznaczonego „zamawiam z obowiązkiem zapłaty” (lub treścią równoważną) zostaje zawarta umowa sprzedaży.
b) Oznacza to, że w przypadku nie odebrania paczki przez kupującego sprzedawca może żądać od kupującego zapłaty kosztów przesyłki pobraniowej, łącznie z kosztem przesyłki zwrotnej będącym jednocześnie szkodą, jaką poniósł sprzedawca w wyniku dotychczasowego nienależytego wykonania umowy przez kupującego.
5. PŁATNOŚĆ W SKLEPIE
5.1 Klient może wybrać jedną z następujących formy płatności za zamówione towary:
a) przelew: cena za towar zostanie przelana na rachunek bankowy Sklepu podany podczas składania zamówienia oraz w fakturze pro forma dołączonej do e-maila potwierdzającego złożenie zamówienia. Przelewy prosimy kierować na konto o numerze 07105013311000009137827482.
W tytule przelewu prosimy podać numer zamówienia.
b) za pobraniem: należność pobiera kurier. Tę formę płatności można wybrać zaznaczając jako sposób dostawy.
c) płatnością elektroniczną oraz kartą kredytową za pośrednictwem Systemu DotPay.pl.
Po złożeniu zamówienia klient zostanie przekierowany szyfrowanym połączeniem na strony DotPay, gdzie ma możliwość dokończyć realizację zamówienia, opłacając je
d) Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest PayPro S.A.
5.2 Zwroty płatności:
a) w przypadku przelewu na konto zwrot pieniędzy zostanie wykonany na numer konta, z którego płatność została dokonana,
b) w przypadku płatności elektronicznych na numer bankowy konta podany w formularzu odstąpienia od umowy,
c) w przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego" albo „Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
6. ZWROTY
6.1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Klient będący konsumentem jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży i zwrotu towaru:
- jeśli odebrał towar - w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru,
- jeśli odmówił odbioru - w terminie 14 dni od daty przyjęcia ponownego towaru na magazyn (zwrot przesyłki do nadawcy).
Szczegóły - TUTAJ.
6.2. Zwrotowi podlega tylko towar bez uszkodzeń, widocznych oznak używania, czysty, kompletny, z nienaruszonymi metkami, w które był zaopatrzony towar oraz, które nie noszą śladów usuwania czy ponownego przymocowywania i są w oryginalnym nienaruszonym opakowaniem producenta. W przypadku odzieży zwrot nie jest możliwy tylko z powodu złego rozmiaru. Za niezgodnego z umową nie można uznać towaru, wybranego przez kupującego, który w domu stwierdził, iż rozmiar jest nieodpowiedni. Ryzyko nieprawidłowego wyboru rozmiaru będzie więc spoczywać na kupującym. W takim przypadku jest możliwa wymiana rozmiaru na właściwy jeśli wymieniany towar posiada wszystkie metki i nieuszkodzone wkładki zabezpieczające (bielizna, stroje kąpielowe itp.). Wraz ze zwracanym towarem należy przesłać oryginały dokumentów zakupu i dostawy oraz oświadczenie zwrotu. Jednocześnie prosimy o powiadomienie Sklepu o zamiarze zwrotu towaru za pośrednictwem e-mail: kokonhome@kokonhome.pl
6.3. Zwracany towar powinien być wysłany wyłącznie na adres: Kokon Home- L. Lach ul. Radoszowska 108/11 41-707 Ruda Śląska.
Za wyjątkiem tapet i obrazów, szczegóły odsyłania tych towarów znajdują się TUTAJ
6.4. W terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o zwrocie Sklep zwróci Klientowi zapłaconą kwotę za towar we wskazany przez klienta sposób z potrąceniem kosztów poniesionych przy obsłudze zamówienia (między innymi prowizja za płatność elektroniczną i inne).
6.5. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi. Koszty przesyłki zwracanego towaru do Sklepu ponosi Klient w całości. W przypadku zamówienia z darmową wysyłką, klient zwracając paczkę ponosi koszt wysłania oraz koszt odesłania paczki.
6.6. Sklep nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
6.7. Towar sprowadzony na indywidualne zamówienie Klienta nie podlega zwrotowi.
6.8. Jeśli odesłany towar będzie nosił ślady używania lub uszkodzenia zwracana klientowi kwota zostanie pomniejszona o wysokość odszkodowania za zmniejszenie wartości rzeczy. O wysokości tegoż odszkodowania klient zostanie powiadomiony poprzez złożenie oświadczenia przez sprzedawcę o potrąceniu.
7. REKLAMACJE
7.1. Sklep jest zobowiązany do wydania towaru bez wad i zrealizowania wszelkich usług zgodnie z zawartą Umową.
7.2. Sklep zobowiązany jest również do wydania Towaru zgodnie z umową. Towar jest zgodny z umową jeżeli jego opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność pozostają w zgodzie z ustaleniami poczynionymi z Klientem w ramach zawartej umowy. Dodatkowo, Towar musi nadawać się do typowego dla niego wykorzystania, być dostarczonym w umówionej ilości, posiadać umówioną trwałość i bezpieczeństwo.
7.3. Sklep odpowiada za zgodność produktu z umową przez okres 2 lat od dnia otrzymania Towaru.
7.4. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego Towaru, Klient może według swojego wyboru, skorzystać z uprawnień gwarancyjnych, o ile została udzielona gwarancja oraz z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące z tytułu rękojmi są uprawnieniami od siebie niezależnymi.
7.5. W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego produktu Klient może złożyć reklamację i poinformować Sklep o zaobserwowanych nieprawidłowościach, udokumentować nieprawidłowości celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń oraz wskazać, czy domaga się naprawy, wymiany Towaru na nowy.
Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na adres mailowy kokonhome@kokonhome.pl lub w formie pisemnej na adres Sklepu.
7.6. W przypadku umów zawieranych z Konsumentami oraz Przedsiębiorcami o uprawnieniach konsumenta, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi i/lub odpowiedzialności kontraktowej za świadczone usługi. Jest ona wyłączona w stosunku do Klienta o pozostałym statusie.
7.7. Sklep niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji, zajmie stanowisko co do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Sklep niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
7.8. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Klient nie ponosi kosztów odesłania wadliwego Towaru do Sklepu.
7.9. Klient może w pierwszej kolejności żądać naprawy Towaru lub wymiany go na nowy.
7.10. Jeżeli Sklep:
- odmówił naprawy lub wymiany Towaru, lub nie doprowadził go do stanu zgodności z umową;
- wada występuje pomimo prób jej usunięcia;
- wada towaru jest zbyt istotna, by Towar dało się naprawić;
- sklep oświadczył Klientowi lub z okoliczności wynika, że nie uda się doprowadzić Towaru do stanu zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych kosztów.
W takim przypadku Klient może domagać się obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.
7.11. Transport reklamowanych Produktów z tytułu rękojmi odbywa się na koszt Sklepu za pośrednictwem wskazanej przez Sklep formy wysyłki. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem.
Reklamowany towar powinien być wysłany wyłącznie na adres: Kokon Home - L. Lach ul. Radoszowska 108/11 41-707 Ruda Śląska.
7.12. Jeśli dokonano wyboru odstąpienia od umowy, wszystkie dokonane przez Klienta płatności, w tym koszty dostawy, zostaną mu zwrócone niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji przez Sklep. Zwrot płatności dokonanych kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym następuje na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność, chyba, że Klient w sposób wyraźny złoży przed dokonaniem zwrotu inną dyspozycję zwrotu
7.13. W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Sklepem a Klientem co do zasadności odmowy uwzględnienia reklamacji, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
7.14. Reklamacja towaru uszkodzonego w transporcie - Po otrzymaniu przesyłki Klient zobowiązany jest ją rozpakować w obecności listonosza lub kuriera i w razie stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych produktu, powstałych w czasie transportu zobowiązany jest sporządzić protokół podpisany przez Klienta oraz listonosza lub kuriera. Po sporządzeniu protokołu Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sklepem. Wszelkie reklamacje będą uwzględniane jedynie po dostarczeniu protokołu reklamacyjnego sporządzonego w sposób opisany powyżej. W przeciwnym razie zachodzi podejrzenie, że towar został uszkodzony przez kupującego.
7.15. Podstawą zgłoszenia reklamacji jest posiadanie dokumentu zakupu, tj. paragonu lub faktury VAT.
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
8.1. Zgodnie z Ustawa z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Firma zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Klienta. Zgodnie powyższą ustawą Klient ma prawo wglądu w swoje dane, ich poprawiania lub żądania usunięcia z naszej bazy danych.
8.2. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na przechowywanie i przetwarzanie przez Firmę danych osobowych Klienta zawartych w zamówieniu, zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 1997 nr 133 poz. 883 z późn. zm.).
8.3. Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze zgodą na udostępnienie przez Firmę danych osobowych Klienta zawartych w zamówieniu następującym firmom celem realizacji zamówienia: UPS Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, oraz DHL Express (Poland) Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
9. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU OD TYCH PROCEDUR
9.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
9.2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
9.2.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
9.2.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
9.2.3. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.
10. Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r., zwanej powszechnie Dyrektywą Omnibus.
Od 01.01.2023 właściciel sklepu kokonhome.pl ma obowiązek:
10.1. Pokazywać najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni przed promocją w przypadku przedmiotów oznaczonych promocją.
10.2. Informować klientów o tym, w jaki sposób zbiera i weryfikuje widoczne na stronie sklepu opinie o produktach.
10.3. Udostępnić użytkownikom numer telefonu, pod którym mogą uzyskać w sklepie pomoc.
11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11.1. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Firmą.
11.2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca zamieszkania pozywającego.
11.3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy kodeksu cywilnego.
11.4. Umowa sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim. Językiem zawarcia umowy jest język polski.
11.5. Klient potwierdzając zamówienie potwierdza, że zapoznał się z niniejszym regulaminem i akceptuje warunki w nim zawarte.