INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY KUPNA
1. Prawo odstąpienia od umowy
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Prawo do odstąpienia od umowy kupna w tym terminie mają wyłącznie konsumenci oraz przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Aby przedsiębiorca uzyskał takie uprawnienia konsumenckie, musi być spełniony jeszcze jeden warunek – umowa, jaką będzie zawierał ze sprzedawcą, nie może mieć zawodowego charakteru, czyli nie może dotyczyć bezpośrednio branży i specjalizacji, w jakiej działa przedsiębiorca.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia "w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.”
W przypadku odmowy odbioru wysłanego zamówienia w terminie 14 od daty przyjęcia towaru na magazyn czyli zwrotu przesyłki do nadawcy.
W obu przypadkach odstąpienie od zakupu przez internet odbywa się przez przesłanie sprzedającemu pisma z deklaracją odstąpienia (wzór formularza TUTAJ). O odstąpieniu od umowy kupna sklep musi być powiadomiony mailowo przed nadaniem paczki ze zwracanymi towarami.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas mailowo lub telefonicznie
Telefon: +48 32 7402823
adres mailowy: kokonhome@kokonhome.pl
o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na stronie sklepu albo innego dowolnego formularza odstąpienia od umowy.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Wypełniony i podpisany formularz odstąpienia od umowy może być w takiej sytuacji dosłany później. Najlepiej wraz ze zwracanym towarem. Towar powinien zostać odesłany niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni po wysłaniu informacji o odstąpieniu od umowy.
Możliwość sprawdzenia zakupionego produktu w tzw. "czasie do namysłu” nie zwalnia konsumenta z konieczności poszanowania prawa przedsiębiorcy do ponownej sprzedaży zwracanego towaru bez konieczności obniżania jego ceny. Konsument powinien obchodzić się z towarami w taki sam sposób, w jaki mógłby to robić w sklepie stacjonarnym. Towar zwracany w ramach odstąpienia od umowy kupna powinien być w stanie nienaruszonym, bez uszkodzeń obniżających jego wartość. Odesłanie towaru noszącego ślady używania lub uszkodzonego skutkuje prawem sprzedawcy do obciążenia konsumenta kosztami za zmniejszenie wartości zamawianego produktu.
2. Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu otrzymane od Państwa płatności. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w sklepie internetowym, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Zwracana kwota jest również pomniejszona o koszty wynikające z obsługi zamówienia (a w szczególności koszt prowizji elektronicznych przelewów i inne). Zwrot pieniędzy następuje niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy przesyłkę zwrotną z towarami oraz wypełnionym formularzem o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu (czyli koszt odesłania Produktu do Sprzedawcy)
3. Zwrot płatności
a) Zwrotu płatności dokonamy na podany w formularzu numer konta bankowego.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
b) W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz (za wyjątkiem tapet i obrazów) na adres:
Lilla Lach - Kokon Home
Radoszowska 108/11
41-707 Ruda Śląska
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.”